Etykiety

czwartek, 26 września 2013

Pan Jest skałą na której buduję



10 Nie lękaj się, bo Ja jestem z tobą; nie trwóż się, bom Ja twoim Bogiem. Umacniam cię, jeszcze i wspomagam, podtrzymuję cię moją prawicą sprawiedliwą.
(Izajasz, 41,10)

Wiele opowieści w Starego Testamentu pełne jest świadectw Bożej obecności w życiu Izraela. Pan wspierał swój lud, prowadził i chronił przed wszelkim złem. Dlatego patriarchowie dobrze wiedzieli, że największą łaską w ich życiu była Boża obecność. W rozmowie z Panem, Mojżesz prosił: "Jeśli nie pójdziesz sam, to raczej zakaż nam wyruszać stąd. 16 Po czym poznam, ja i lud mój, że darzysz nas łaskawością, jeśli nie po tym, że pójdziesz z nami, gdyż przez to będziemy wyróżnieni ja i Twój lud spośród wszystkich narodów, które są na ziemi?" 17 Pan odpowiedział Mojżeszowi: "Uczynię to, o co prosisz, ponieważ jestem ci łaskawy, a znam cię po imieniu".

Boża obecność w życiu Izraelity była największą łaską. Ale podobnie teraz, obecność Chrystusa w  życiu wielu chrześcijan jest czymś namacalnym. Wielu żyje blisko Boga, opierając na Nim swoje życie. A Ci, którzy mu zaufali i przyjęli do serca, każdego dnia mogą zaobserwować Jego działanie w codziennym życiu.

Wczoraj po raz kolejny stanąłem w sytuacji bez wyjścia. Zawisła nade mną spłata potężnego zobowiązania klienta, jakie miał względem naszej firmy. Przez ponad rok była przygotowywana umowa o spłacie długu przez trzecią firmę. Dokumenty przerzucane od prawnika do prawnika, aż sprawa zupełnie się zaplątała w gąszczu sprzecznych interesów. W takiej sytuacji korporacja przerzuca zobowiązanie o spłacie na komórkę, która dokonała sprzedaży, a że ja jestem za nią odpowiedzialny, bezpośrednio na mnie.

Gdy to usłyszałem, przez chwilę nie wiedziałem co robić. Już wcześniej, w ramach tzw. restrukturyzacji w firmie zdarzyło się kilka rzeczy, które mnie zasmucały. Teraz to. Przed oczami przeszły mi ew. skutki takiego działania. Zajęcie komornicze domu, strata pracy, brak perspektyw na przyszłość… Porozmawiałem z pracownikiem, który bezpośrednio zajmował się tą sprzedażą. Również i on nie miał pomysłu. W takich sytuacjach strach jest zbyt silny, tłumi zdolność spokojnego rozumowania. Boży przeciwnik działa jak tylko może, by nas zniszczyć.

Wówczas zawołałem do Pana. Wiedziałem, że On jest ze mną. Każdego dnia czuję Jego obecność w swym życiu. Mam Jego obietnicę na przyszłość w tej pracy. Wiedziałem więc, że nie należy się lękać Zawołałem do Pana i odczułem, że On tylko na to czekał. Nigdy nie działa bez zaproszenia. Zbyt szanuje naszą wolną wolę.   

Zawołałem z głębi swej duszy: „Panie Pomóż! Przyjdź proszę i zrób z tym porządek według Swojej Woli”. I poczułem Jego obecność. Wiedziałem, że Zaczyna działać. Pod wpływem impulsu wspomniany kolega, który dokonał sprzedaży zadzwonił do szefa firmy, której dług przyszło nam spłacać. Tamten postanowił działać. Wkrótce oddzwonił z zapewnieniem, że udało się znaleźć rozwiązanie i pieniądze będą szybko zapłacone. Sprawa, której nie udało się załatwić przez ponad rok czasu najtęższym prawniczym głowom, za jedną Bożą interwencją została rozwiązana.

Dla Boga nie ma nic niemożliwego. Jego codzienna namacalna obecność w naszym życiu to nie mit. A w przeciwieństwie do ludzi, Jego obietnice zawsze mają pokrycie. Kiedy On jest z nami, nikt nie może nam zaszkodzić. Bez niego jesteśmy skazani na łaskę tego świata, stajemy się bezradni i zagubieni, pełni lęku, przytłoczeni codziennością. Gdy Jego oblicze jaśnieje przed nami, rozjaśnia lęki i zwątpienia, przynosi ukojenie dla ducha, wnosi radość do serca. Działa tak, że otoczenie to widzi i może zapytać o źródło Twego powodzenia w życiu. Wówczas możesz odpowiedzieć słowami Psalmu: Pasterzem moim jest Pan i nie brak mi niczego.

Bo Pan jest skałą, na której buduję!

Ale teraz tak mówi Pan, Stworzyciel twój, Jakubie, i Twórca twój, o Izraelu: "Nie lękaj się, bo cię wykupiłem, wezwałem cię po imieniu; tyś moim! 2 Gdy pójdziesz przez wody, Ja będę z tobą, i gdy przez rzeki, nie zatopią ciebie. Gdy pójdziesz przez ogień, nie spalisz się, i nie strawi cię płomień (…) 7  Wszystkich, którzy noszą me imię i których stworzyłem dla mojej chwały, ukształtowałem ich i moim są dziełem.
(Izajasz, 43, 1-7)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz