Etykiety

sobota, 21 września 2013

Niespokojne czasy

Żyjemy w niespokojnych czasach. Tak myśli i czuje bardzo wielu ludzi. Wszechobecny kryzys ekonomiczny, którego końca nie widać. Wysokie bezrobocie. Narastająca znieczulica. Nikt nie potrafi przewidzieć, dokąd to wszystko zmierza.

Media wcale nie uspokajają, wręcz przeciwnie. Nieustannie bombardują nas kolejnymi newsami o wszechobecnym kryzysie i związanym z tym bezrobociu. Straszą kolejnymi wojnami na Bliskim Wschodzie i ciągłą wojną wśród naszych polityków. Karmią głupkowatymi programami i kiepskimi filmami, zalecając sposób życia lekki i przyjemnie egoistyczny. Pokazywani w mediach ekonomiści podają sprzeczne prognozy przyszłości, a rząd jak zwykle skupia się na samym sobie.

Nic więc dziwnego, że wielu się boi. Bogatsza część społeczeństwa stosuje politykę gwałtownego zagarniania do siebie wszelkich dóbr, by się na te niepewne czasy zabezpieczyć. Uboższa staje się apatyczna w odniesieniu do najbliższego otoczenia i świata, nie wierząc już w nic, a tym bardziej w lepsze czasy. Niektórzy dopatrują się w tym wszystkim czasów ostatecznych, inni schyłku systemów ekonomicznych.

Lęk w odniesieniu do przyszłości zaczyna łączyć wszystkich, bez względu na kolor skóry i kontynent. Boją się ludzie starsi, ale i coraz więcej ludzi młodych, straszonych brakiem perspektyw w mediach. Mimo wielu fałszywych proroków, nikt też nie wie, i wiedzieć nie może, co planuje Bóg, bowiem niezbadane są Jego wyroki. Jednak On przewidział to wszystko i zostawił nam Swoje przesłanie na te trudne czasy:

Któż jest do Mnie podobny? - Niech woła,
niech to ogłosi i niech Mi dowiedzie!
Kto przepowiedział przyszłość od wieków
i to, co ma nadejść, niech nam obwieści!
8 Nie lękajcie się ani nie przerażajcie!
Czyż nie przepowiedziałem z dawna i nie oznajmiłem?
Wy jesteście moimi świadkami: czy jest jaki Bóg oprócz Mnie?
albo inna Skała? - Ja nie znam takiego!
(Izajasz, 44,7-8)

Skąd więc tyle lęku w dzisiejszym świecie? Komu zależy na takim ukazywaniu świata? Czy „jest jaki Bóg oprócz Mnie?” Przecież „nie dał nam Bóg ducha bojaźni, ale mocy i miłości, i trzeźwego myślenia” (2 Tymoteusz 1,7).

Odpowiedź na pewno czujesz w swoim sercu...

Dlatego, choćbyś nawet mieszkał nad samą przepaścią – nie lękaj się, Pan Cię nie opuścił. Choćbyś szedł najciemniejszą doliną a Pana masz w sercu – nie obawiaj się sideł złego. Nie bój się, gdy kolejni fałszywi prorocy snują ciemne wizje przyszłości. Idź za światłem Bożej Miłości, podawaj Ją dalej, by rozproszyło ciemności i dało nadzieję. Bądź jak dziecko, pełne ufności do Ojca, który potrafił poświęcić swego Syna, byś nigdy tej nadziei nie stracił. 
 
Nie lękaj się, bo Ja jestem z tobą;
nie trwóż się, bom Ja twoim Bogiem.
Umacniam cię, jeszcze i wspomagam,
podtrzymuję cię moją prawicą sprawiedliwą.
(Izajasz, 41,10)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz